onsdag 7 augusti 2013

Motivation

 
Att se vissa resultat ger helt klart motivation. I januari i år bestämde jag mig för att börja träna seriöst igen. Sedan dess har jag hållit igång regelbundet, började med att dela upp kroppen i olika gympass, t.ex. ben och axlar, rygg och biceps utan någon konditionsträning mer än uppvärmning. Efter ca 8 veckor så ville jag ha nya utmaningar och fastnade för "crossfit" som innebär ett visst antal styrkeövningar och konditionsträning på tid. Detta gillade jag mkt! Att man kunde kombinera styrka och kondition och vara färdig på 20 min för att sedan köra någon extra övning på slutet istället.
 
 
Ett litet resultat kan skymtas iaf, även om jag är långt ifrån nöjd!
 
Sedan började jag mer köra cirkelträning som också innebär styrka och kondition i kombination. Jag tycker nu också att det är roligt med löpning i form av olika intervaller. Att variera träningen såhär funkar väldigt bra för mig då man inte tröttnar!  Dröjer nog ett tag innan jag uppskattar att snöra på mig joggingskorna och bara ger mig ut för att springa, tycker det är så tråkigt! Ha!
 
Har verkligen fått in träningen som något naturligt i min livsstil nu och jag älskar´t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar